Personvern

Audunbakkens personvernerklæring

Versjon 1.3, sist oppdatert 16.01.2024.

Velkommen til Audunbakkens personvernerklæring! Du leser kanskje dette via nettstedet vårt (som vi heretter vil kalle ''plattformen''). Når vi skriver "Konsernet" i denne erklæringen, menes vårt eierselskap Audunbakkenfestivalen (orgnr. 989 630 830).

Vi anser beskyttelse av personvernet ditt som ekstremt viktig. Vi er bundet av og bruker dine personopplysninger i samsvar med Data Protection Act 2018 og General Data Protection Regulation 2016/679 av 27. april 2016 ("GDPR").

Vi ønsker å informere deg så godt som mulig og gi deg kontroll over hva som skjer med dine personopplysninger og hva du deler med oss.

 

Vår personvernerklæring er utformet for å gjøre deg oppmerksom på hvilke data vi samler inn og hvordan vi samler inn dem. 

Ta deg tid til å lese gjennom erklæringen vår om personvern og informasjonskapsler for å forstå dine rettigheter.

  

1.1 Om oss - Våre kontaktopplysninger

Navn: Audunbakkenfestivalen
Norsk organisasjonsnummer:
989 630 830
E-post: hei@audunbakken.no

1.2 Hvilke personopplysninger samler vi inn og hvordan?

Vi samler inn og behandler følgende informasjon:

-       Personlige identifikatorer, kontaktinformasjon (for eksempel navn og kontaktdetaljer, adresse, alder/fødselsdato)

-       Personlige preferanser om emner (musikksjangre, osv.)

-       Telefonnummer

-       Informasjonskapsler

 

1.3 Informasjon du gir oss

Vi samler inn dine personlige data direkte fra deg når du:

-       oppretter og legger inn en bestilling;

-       abonnerer på våre nyhetsbrev eller på e-postlister;

-       abonnerer på en venteliste for et arrangement;

-       deltar i en konkurranse; promotering eller undersøkelse;

-       sender en e-post, ringer oss eller foretar en online forespørsel til vårt kundeserviceteam eller til en av våre sosiale mediekanaler

-       besøker våre nettsider og apper (se mer under pkt 8. Informasjonskapsler)

-       registrerer deg som frivillig

 

1.4 Annen informasjon vi samler inn om deg og informasjon vi mottar fra tredjepartskilder

Vi mottar også personlig informasjon indirekte, fra disse kildene:

-       Fra dine sosiale medier-kontoer når du registrerer deg for et arrangement til plattformen vår ved å logge på via dem;

-       Fra våre pålitelige billettagenter og tjenesteleverandører for å levere varene og tjenestene som er forespurt;

-       Fra andre tredjeparter utenfor Konsernet der du har samtykket til at de deler informasjonen din med oss ​​for markedsføringsformål

 

2.1 Hva bruker vi dataene dine til?

Tjeneste og operasjonelle formål:

-       å gi deg arrangementsbillett eller andre varer, tjenester og informasjon som du har bedt om fra oss;

-       å administrere inngangen din til arrangementene våre, inkludert alders- og identifikasjonsbekreftelse;

-       å behandle betalinger;

-       å gi deg kundeservice og støtte, håndtere forespørsler eller oppdatere deg med hensyn til endringer i våre arrangementer, vår plattform eller andre tjenester;

-       for å forbedre og oppdatere plattformen vår og sørge for at innhold fra plattformen vår presenteres for deg på den mest effektive og optimale måten (se den spesifikke informasjonskapselserklæringen for mer informasjon).

Tredjepartskampanjer:
Vi deler dine personopplysninger med tredjeparter for deres egne markedsførings- og reklameformål først etter at du har gitt oss ditt samtykke. Hvis du melder deg på tredjepartskommunikasjon, kan du melde deg av når som helst ved å følge instruksjonene i den mottatte tredjepartskommunikasjonen. 

For å beskytte dine vitale interesser:
Hvis du føler deg uvel under festivalen og besøker våre helse- eller velferdstelt, må vi kanskje samle inn noen helsedata.

Konkurranser:
Hvis du har deltatt i en konkurranse eller premietrekning som vi har organisert, vil vi bruke personopplysningene du har oppgitt til oss for å kontakte deg for å fortelle deg om du har vunnet en konkurranse eller premietrekning som du har deltatt i, og dermed tillate oss både å utføre kontrakten for premieoverrekkelsen og det som er nødvendig for våre legitime interesser for å tillate oss å oppmuntre kundenes etterspørsel og utvikle virksomheten videre.

Direkte markedsføringsformål (via e-post/telefon):
Vi kan bruke informasjonen din slik at vi kan kontakte deg direkte for markedsførings- og reklameformål i forbindelse med våre arrangementer og andre festivaler og arrangementer i Konsernet.

Juridiske formål:
Vi kan bruke informasjonen din for å gjøre oss i stand til å håndheve våre juridiske rettigheter, og/eller for å beskytte rettighetene, eiendommen eller sikkerheten til våre ansatte og/eller andre tredjeparter. For å sikre din helse og sikkerhet under arrangementet vil vi behandle all helse- eller mobilitetsinformasjon du gir oss for å overholde våre juridiske forpliktelser.

 

2.2 Juridisk grunnlag for å behandle dine personopplysninger

Vi vil kun bruke dine personopplysninger når loven tillater oss det. I henhold til DPA 2018 og GDPR er det lovlige grunnlaget vi stoler på for å behandle denne informasjonen:

(a) Ditt samtykke, dvs. for markedsføring fra tredjeparter. Du kan når som helst fjerne samtykket ditt ved å kontakte oss [se mer om din angrerett i punkt 6];

(b) Vi har en kontraktsmessig forpliktelse (dvs. å bestille og levere billettene dine);

(c) Vi har en juridisk forpliktelse (dvs. å oppdage svindel eller skatteformål); 

(e) Vi trenger det for å utføre en offentlig oppgave;

(f) Vi har en legitim interesse (dvs. til direkte markedsføring når du har kjøpt billetter) og dine interesser og grunnleggende rettigheter ikke overstyrer disse interessene.

3. Hvem vil dataene dine bli delt med?

Vi deler denne informasjonen med:

-       Utvalgte tredjeparter som vi samarbeider med, slik at vi kan gjennomføre arrangementene du velger å delta på. For eksempel, når du registrerer deg for å delta på et arrangement vi arrangerer, kan det hende vi må dele informasjonen din med tredjeparts underleverandører eller tjenesteleverandører som hjelper oss med å gjennomfør våre arrangementer (som sted- eller sikkerhetspersonale);

-       Når det kreves av reiseleverandørene (som festivalarrangøren, promotøren, hotellene, transportselskapet) for å bekrefte bestillingen din og oppfylle deres del av kontrakten din, kan dine personopplysninger bli delt med dem;

-       Vi kan også dele dine data med tredjeparter som leverer tjenester til oss i forbindelse med bestillingen din, for eksempel betalings- og billettleverandører;

-       Vi kan dele dine data med tilknyttede selskaper i Konsernet (i samsvar med datadelingsavtaler med disse enhetene) for service- og driftsformål, for å forbedre festivalen og tjenestene som tilbys deg;

-       Enhver annen tredjepart utenfor Konsernet som du har gitt ditt samtykke til å dele informasjonen din med for markedsføringsformål;

-       Eventuelle andre tredjeparter og statlige institusjoner for å overholde våre juridiske forpliktelser og håndheve våre juridiske rettigheter (dvs. skatteforpliktelser).

Før vi deler noen av dine personopplysninger med eksterne leverandører, krever vi at våre leverandører signerer en avtale som bekrefter at dataene dine vil bli oppbevart sikkert og, der det er mulig, forplikter dem til å handle i egenskap av databehandler. Dette betyr at vi bestemmer formålet med og måten dataene dine skal behandles på, og at databehandleren kun har lov til å håndtere dine data i henhold til instruksjonene og sikkerhetsstandardene som vi følger.

4. Hvordan beskytter vi dine personopplysninger?

Vi tar alle rimelige og hensiktsmessige tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte sikkerheten til din personlige informasjon gjennom hele vår virksomhet. Tekniske sikkerhetstiltak er for eksempel restriktiv tilgang, antivirusprogramvare, regelmessig testing og evaluering.

I tilfelle vi overfører informasjonen din til et land utenfor EØS, har vi innført kontraktsavtaler eller andre tiltak med eventuelle mottakere av informasjonen din for å sikre at dine personopplysninger vil være like beskyttet.

5. Hvor lenge vil vi beholde dine personopplysninger?

Vi oppbevarer personopplysningene dine bare så lenge dette er nødvendig for formålet vi samlet inn dem. Vi vil deretter disponere informasjonen din ved å fjerne alle filer og sikkerhetskopier fra alle personlige datamaskiner, Google Drive og harddisker.

 

6. Hvilke rettigheter har du?

Du er ikke pålagt å betale noe gebyr for å utøve rettighetene dine. Hvis du sender en forespørsel, har vi en måned på oss til å svare deg før du kan klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten.

I henhold til databeskyttelsesloven kan du utøve følgende rettigheter:

-       Din rett til å trekke tilbake samtykke - Du kan til enhver tid trekke tilbake samtykket ditt ved å kontakte vår databehandleransvarlig - se avsnitt 7. 

-       Din rett til innsyn - Du har rett til å be oss om kopier av dine personlige opplysninger.

-       Din rett til retting - Du har rett til å be oss om å rette opp personopplysninger du mener er unøyaktige. Du har også rett til å be oss om å fylle ut informasjon du mener er ufullstendig. 

-       Din rett til sletting - Du har rett til å be oss om å slette dine personopplysninger under visse omstendigheter, dvs. hvis dine personopplysninger ikke lenger er nødvendige for formålet de ble samlet inn for eller hvis du trekker tilbake samtykket ditt.

-       Din rett til begrensning av behandling - Du har rett til å be oss om å begrense behandlingen av dine personopplysninger under visse omstendigheter, dvs. hvis du mener at informasjonen vi behandler er unøyaktig eller ulovlig.

-       Din rett til å protestere mot behandling - Du har rett til å motsette deg behandlingen av dine personopplysninger bare hvis vi behandler den relevante informasjonen på grunnlag av legitime eller allmenne interesser. 

-       Din rett til dataportabilitet - Du har rett til å be om at vi overfører personopplysningene du direkte ga oss til en annen organisasjon, eller til deg, hvis vi behandler den relevante informasjonen på grunnlag av samtykke eller kontrakt.

-       Din rett til å klage - Du har rett til å klage til tilsynsmyndigheten hvis svaret vårt ikke tilfredsstiller forespørselen din.

  

For Norge er det Datatilsynet som behandler slike klager. Datatilsynets kontaktinformasjon er:           

Datatilsynet
Postboks 458 Sentrum
NO-0105 Oslo
Org.nr 974 761 467

Datatilsynets nettside: https://www.datatilsynet.no/

 

7. Hvordan kontakte oss?

Ta kontakt med oss ​​på hei@audunbakken.no hvis du ønsker å komme med en forespørsel eller klage eller har spørsmål om hvordan vi bruker dine personopplysninger.

 

8. Informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler for å optimalisere nettsiden og brukeropplevelsen din. En informasjonskapsel er en liten del av data som lagres midlertidig eller permanent som en liten fil på datamaskinen din. Vi bruker tredjepartsinformasjonskapsler for å gi oss informasjon om hva besøkende er interessert i på nettstedet vårt og for å måle trafikken på nettstedet vårt. Formålet med dette er å forbedre nettsiden og tilpasse tilbudene våre, og vi bruker ingen personopplysninger fra informasjonskapsler til andre formål.

Hvis du ikke ønsker å godta vår bruk av informasjonskapsler, kan du gjøre endringer i nettleserinnstillingene slik at datamaskinen din automatisk avviser informasjonskapsler på nettstedet vårt. Vær oppmerksom på at du kanskje ikke kan bruke all funksjonaliteten på nettstedet vårt hvis du aktiverer slike innstillinger.

 

9. Hvordan holder vi denne personvernerklæringen oppdatert?

Vi vil holde denne personvernerklæringen oppdatert for å gjenspeile endringer i produktene og tjenestene våre og kan endre denne personvernerklæringen etter hvert.  

Skulle dette varselet endre seg på noen grunnleggende måte, vil et varsel bli vist i den beskrivende delen av nettstedet vårt i 30 dager. Vi anbefaler å sjekke denne siden på vår plattform fra tid til annen.